Na het lezen van de titel kan je zowel meteen weten waar ik het over heb, als dat je geen idee hebt van wat crisiscommunicatie nu precies inhoudt. Dat wordt in dit artikel zo helder mogelijk uitgelegd, zodat jij zeker weet wat het voor jou als klant of als bedrijf kan betekenen. Kort uitgelegd is crisiscommunicatie weten wat je in een onverwachte situatie moet doen als bedrijf. Daarbij bedenk je dat een planning mogelijk wel werkt, maar om dat voor elk doemscenario te doen, is teveel werk om bij te houden. Daarom zijn hier de beste tips voor goede crisiscommunicatie en hoe je grip houdt in onverwachte situaties. 

Wat en wanneer? 

Crisiscommunicatie is, zoals up-communicatie.nl vermeldt, hoe neem je weer de controle over een situatie die je niet had verwacht en hoe voorkom je dit misschien wel? Dit kan op meerdere manieren worden waargemaakt, maar het focuspunt van alles is de communicatie die plaatsvindt tussen de betrokkenen. Dit kan zijn de klant van een bedrijf die een melding doet met een verkeerde service of product, maar ook binnen het bedrijf zelf iets dat niet loopt zoals verwacht. Doordat dit zo onverwachts gebeurt, is het mogelijk dat werknemers de verkeerde beslissingen of actie ondernemen die de situatie alleen maar verergeren. Daardoor is het ontzettend belangrijk hier vooraf goed over gecommuniceerd te hebben, waardoor je precies weet wat je kan doen en hoe je er voor zorgt dat het niet erger wordt. 

Waarom bij up-communicatie?

Up-communicatie is een ervaren bedrijf bij het handelen van crisissituaties voor bedrijven. Ze laten je precies zien wat er fout kan gaan als je net de verkeerde actie onderneemt, hoe je dit kan voorkomen en hoe je in het algemeen panieksituaties binnen bedrijven kan proberen te voorkomen. Zo zorg je ervoor dat media de reputatie van je bedrijf niet voorgoed beschadigt, waardoor je toch nog een kans krijgt op de extreem concurrerende arbeidsmarkt. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *