Augmented reality klinkt niet voor iedereen meteen zo bekend als virtual reality. Virtual reality kennen we allemaal als een vorm van gamen met een grote bril op. Je staat in een complete virtuele wereld en overal waar je kijkt beweegt het beeld in de bril met je mee. Augmented reality lijkt hier veel op, het grote verschil is alleen dat je virtuele elementen gebruikt in onze daadwerkelijke wereld. Een goed voorbeeld hiervan is pokémon GO waarbij je pokemons kan zien in de buitenwereld maar dat alleen via jouw camera op je telefoon. Hoe kun je augmented reality marketing gebruiken? Lees dan verder!

Waarom zou jij AR marketing gebruiken?

Een heel goede reden waarom je AR marketing zou gebruiken is uiteraard hoe opvallend het is. Omdat deze vorm van marketing nog in zijn kinderschoenen staat en dus nog niet veel te zien is, is dit de ideale manier om je speciaal te maken in verhouding tot de concurrentie. Doordat deze vorm van marketing beter te omschrijven is als een beleving hou je ook langer contact met je potentiële klanten. Daar komt ook nog eens bij dat het een hoge herhalingsfactor heeft en iedereen dit graag wilt uitproberen. Het is tevens erg laagdrempelig aangezien iedereen tegenwoordig een smartphone op zak heeft waarop de AR marketing kan worden afgespeeld.

Waar moet je beginnen met jouw AR avontuur?

AR marketing klinkt als een hele lastige klus en je denkt waarschijnlijk dat dit alleen is weggelegd voor grote bedrijven als ikea en coolblue. Echter is het tegengestelde waar, er zijn echte AR marketing deskundige die je van A tot Z kunnen helpen bij het vormgeven van jouw AR marketing plan. Deze deskundige zijn bijvoorbeeld aan het werk bij vrtuali.nl. De mogelijkheden zijn eindeloos en er zijn veel toepassingen waar je zelf niet eens aan kunt denken. Begin nu jouw AR marketing avontuur!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *