Wegens het coronavirus zitten we allemaal thuis (grotendeels) en dat brengt een aantal uitdagingen met zich mee. Niet alleen vervelend voor onszelf, maar ook bijvoorbeeld de marketing- en salesafdelingen van grote bedrijven ontspringen de dans niet. Zo is het sinds het begin van de pandemie een stuk lastiger om je online aanwezigheid te verstevigen, puur omdat iedereen dat nu doet. Daarom word je bijna gedwongen om nóg meer in te zetten op digitale en online kanalen. De online markt is namelijk sterk verzadigd en kent ontzettend veel concurrentie. Het is nu lastig om bij je doelgroep op te vallen – creatief zijn is hierbij cruciaal. Denk daarom eens aan digital storytelling, een manier om je verhaal op een unieke manier te vertellen. Je kan het zelfs inzetten om digitaal grootschalige en unieke evenementen te produceren.

Digital storytelling is overal

Zoals al gezegd zijn allerlei bedrijven bezig om aandacht te krijgen van hun doelgroep én om deze aandacht vast te houden – dat is natuurlijk het belangrijkste. Hier op een creatieve manier mee omgaan kan mooie kansen geven, dus ik kan je alleen maar aanraden om er zo snel mogelijk mee aan de slag te gaan: digital storytelling.

Nee, het is niet nieuw en je bent vast niet de eerste in jouw sector die dit doet. Maar wat je wel kan doen, is de concurrentie omver blazen door digital storytelling in te zetten bij het organiseren van digitale evenementen. Hyro biedt bijvoorbeeld een digitale omgeving waar je allerlei verschillende typen content kan inzetten. Wat dit zo bijzonder maakt? Deze software combineert bestaande, en nieuwe, content elementen tot één meeslepend en interactief verhaal. Daarnaast is het mogelijk om dit verhaal op werkelijk elk scherm of digitaal kanaal te laten zien. VR, een online evenement, het is zo gek nog niet of het is mogelijk met Hyro. Gebruikers van de software kunnen zelfstandig content maken en aanpassen. Hierdoor worden de investeringen in contentproductie (wat normaal gesproken veel geld kost) beperkt en de opbrengst (ROI) wordt verhoogd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *